Humlan ♥ Flingan

Halloj!

Fredag 21/5-10: Gick till skolan som vanligt, men endast för en lektion. Trodde jag skulle ha prov, men läraren hade sjabblat, och jag hade ingen lektion alls. Jaja, så jag åkte i alla fall iväg till Humlan direkt, och var framme strax innan tio. Superhärligt väder ute, och bara jag och Marianne där. Så lugnt och skönt :) Humlan och jag var ute i cirka 30 minuter, varav fem minuter var bete. Idag har jag dessutom ringt och bokat tid för ultraljudet... Så den 15/6 klockan 17:30 får vi se. Eller, det tar ju lite tid också, så jag räkanr med att ha klart besked vid tidigast 18:00. Men i alla fall, den 15/6 får jag veta hur Humlisens sena ser ut, och får eventuellt veta om hon går att ridas igen eller inte... Är supernervös. Håller tummarna varje dag för att allt ska bli bra. Det får ta massa tid, bara det blir bra igen! Jag älskar dig mest av allt <3

Lördag 22/5-10: Skulle sitta barnvakt från klockan fyra, så jag gjorde ett litet tidsschema för dagen. Var ute hos Humlan vid ett och hann med allting utan stress och kom dessutom alldeles för tidigt till bussen som skulle ta mig hem till Alvin (som jag då skulle passa). Gick i 26 minuter, varav tre minuter var bete, ryktade ordentligt och mockade ganska långsamt, trots detta hann jag. Tog dessutom en glass medna jag väntade på bussen, haha. Har haft en underbar dag i stallet :) Lugn och ro!

Söndag 23/5-10: Bytte bort morgonpasset idag till kvällspasset! Det behövdes verkligen efter att ha suttit barnvakt från fyra till ett på natten... Red Haily idag på Ågesta. Fantastisk häst, superfin och mysig, och har så söta "suris-ideer" för sig. Men gör man något plötsligt så glömmer hon helt bort det. Hihi! Red utan spö också, för det fanns inga långa. Gick prima! Fick dock driva lite onödigt mycket vissa stunder, och det är ju i längden inte så bra, eftersom hon kan bli skänkeldöv. Men överlag så behövde jag bara använda fina hjälper och hon lyssnade ändå otroligt bra :) Allt var perfekt, utom galoppen, för vi fick inte plats :( Men stundvis fick vi fina galoppfattningar och steg. Bra och snygga öppnor också. Har önskat henne till hoppningen om två veckor också! Dagens lektion: 5/5!

Efter ridningen åkte jag hem, och sov en stund! Haha. Sedan åkte jag ut till Humlan så jag var där ute vid cirka sex-tiden. Hon fick sin mat medan jag mockades och fyllde på den andra maten. Sedan borstade och gosade jag, och vid halv åtta kom mamma och mormor ut och gick med på en ca 25-30 minuters promenad. Så mysigt väder! Hade regnat i princip hela dagen, men just vid denna tid var det uppehåll och vindstilla, så det var som en ljum sommarnatt, iih :) När vi kom tillbaka nattade jag pållarna och så övningskörde jag hem! Humlan <3

Måndag 24/5-10 (idag): Var ute hos Humlan vid kanske fyra-tiden. Fixade och donade i boxen och med maten, och sedan pysslade jag med henne i drygt en timme. Vi var ute mellan 18:01 och cirka 18:24, och hon betade väl cirka tre minuter, så jag räknar med att vi var ute och promenerade i 20 minuter prick :) Fick sedan lite bråttom att fixa de sista sakerna innan jag skulle iväg till 742:ans buss. Men jag hann! Kom till Ågesta vid kvart över sju, och ser att jag ska rida Flingan! <3 Min andra lilla prick-ponny (Humlan är min number one!). Vi red på platån. Fyfan vad mysig hon var! Jag bara njöt och log med hela kroppen, utsida som insida. Min underbara lilla ponny. Varför är du så liten för? Vi övade ställning och förvänd galopp. Gick superbra! Dock var Flingan världigt seg i skritten, mellanseg/seg i traven och totalgalen i galoppen med huvudet i vädret och små glädjeskutt mitt i alltihop, haha! Men jag fick massa beröm av Maria (min ridlärare) för vårt arbete i traven, och att Flingan tydligen brukar vara tjurig i just den gångarten! Galoppen hade hon förståelse för, att det är så roligt att rida på utebanen precis bredvid sommarhagen, men skritten borde ha haft lite mer energi. Men överlag var Maria supernöjd, och speciellt i traven. Betyg: 7/5 ;D


Countdown; fyra dagar
Maj: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback