Hest i stora lass!

Hej hopp!

Snabbuppdaterar om Humlan. Har tröttnat på att blogga. Det är så tråkigt :P

Måndag 17/5-10: Red inte på Ågesta idag så jag var ute hos Humlis direkt efter skolan. Fin dag, så jag gick med Maxi & Nettan och hennes dotter, Marianne & Nikita och Hilton & någon tjej och hennes mamma som jag inte vet vilka det var. Hilton är Anettes häst, så hon lånade ut honom till den här tjejen, därför jag inte vet vem hon var ;P Vi var ute totalt 46 minuter, med lite stopp här och där så kanske 40 minuters ren promenad :) Humlan var överglad hela tiden!

Tisdag 18/5-10: Jag åkte ut tidigt till Humla, eftersom jag bara hade en lektion idag. Borstade utomhus (sååå mysigt!) och gick sedan ut i en halvtimme, varav fem minuter var bete :) Sedan åkte jag hem och vilade upp mig, för att sedan åka till Ågesta och rida i p5:an. Jag fick Casper! Herregud, så glad jag blev. Han är dock väldigt liten. Men i alla fall, vi red på platån och det var så mysigt. Fick tre myggbett, men var så lycklig så jag sket i det (då i alla fall, hahaha). Vi red mycket självständigt, så det kändes som han var min egen för en timme. Han är inte lättriden precis, så det var roligt att få kämpa lite :) Tyvärr får jag ju aldrig rida honom, så det var egentligen dumt att få känna den här lyckliga känslan precis innan jag ska sluta rida ponny. Nu kommer jag vilja rida honom igen, men det får jag ju inte. Älskade lilla Casper, tack för de två underbara lektionerna på dig. Du är så vacker, men så liten.... <3

Onsdag 19/5-10: Var bara ute 10 minuter med Humlan idag. Hade ett pressat schema och när vi gått 10 minuter kom det först fram två småtjejer som ville klappa. Så jag lät dem göra det och så fick Humlan bete under tiden. Sedan kom det fram lite annat folk titt som tätt - Humlis är poppis i villakvarteren ;) - och plötsligt har 20 minuter gått. Jag fick bråttom, så jag hann helt enkelt inte gå längre bort utan det var raka vägen hem. Fixade lite småsaker till och sen sprang jag till bussen. Synd att jag hade en tid att passa, så det blev en snabbis bara. Men jag tror Humlan var glad ändå, att beta i 20 minuter samtidigt som folk står och kliar och klappar henne tror jag hon gillar väääldigt mycket ;)

Torsdag 20/5-10 (idag): Var ute hos Humlan klockan fem (eftersom jag slutar klockan fyra på torsdagar). Mockade, gjorde iordning matpåsarna, ställde in Humlis så hon fick kissa och äta sin extramat och gjorde sedan iordning vattenhinkarna och mathinkarna. Borstade lite snabbt och tränsade. Vi var ute i en halvtimme, och lite fick hon beta, men inte en hel minut (tror jag) så själva promenaden var nog ganska precis 30 minuter :)

Och btw, jag och Humlis flyttar fredagen den 28e maj. Gud, så jag längtar!


Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback