Uppsala ♥

Hejhopp!

Igår åkte jag upp till underbara Uppsala, där jag skulle på studentskiva! Älskar den staden så otroligt. Möttes upp av Linnea som visade mig vägen till stället vi var på (ingen aning, nått med Nation?) och firade att skolan snart är slut. Dock inte för min del, eftersom jag gått om ett år. Men jag firade för alla andra skull :D Ångrar grovt att jag inte började Hästgymnasiet i Uppsala i alla fall. Men men.... Vi hade i alla fall jätteroligt igår! :) Jag träffade en massa roliga och trevliga människor, bl.a. Natta, Linda, Sanna, Astrid, Mikaela och Chris! Tänk att jag ens tvekade på att åka dit, bara för att jag kände mig småsjuk och sönderstressad. Nej, är det party så är det. Låt aldrig det tråkiga i ditt liv sätta hinder för det roliga! Detta kommer från och med nu vara mitt motto!

Grattis Linnea till hästskötarexamen! :D<3

Imorse vaknade vi nångång vid tio-tiden. Vi gjorde frukost som vi åt utomhus, eftersom Linnea är lyxig som bor i hus och inte lägenhet. Sedan åkte jag buss och Linnea cyklade till stan och så köpte vi glass (lunch) som vi åt vid vattnet. Hade så mysigt och roligt, hade tänkt följa med till Sascha, men nej... Jag hade ju muntliga nationella i engelska B. Missar ju såklart upptåget hem med 10 sekunder, och nästa gick om en halvtimme. Hade inte råd att ta regionaltåget mot Linköping, så jag fick vänta. Bajskorv. Kom tio minuter sent, och fick inte komma in. Jag hade med andra ord lika bra kunnat stanna kvar i Uppsala och fullföljt mina härliga planer. Jaja... Jag ska dit snart igen, hoppas jag! Just nu har jag inte råd. Är skyldig pappa 100 kr och har nog bar 50 kr kvar nu på kortet. Dock får jag drygt 2000 kr den 25e, för att jag hjälpte pappa, och sedan 1050 i studiebidrag bara dagar efter. Så då har jag råd att åka till Uppsala hur mycket som helst! Älskar verkligen Uppsala. Gud, vad jag kommer gå på Uppsala Universitet! Haha, antagligen inte, men i alla fall.... :D Nästa gång jag kommer dit ska jag och Linnea "take an ice-cream" (haha) med Chris, från Australien! :)

Nedräkning till Humlisen, som då som sagt kommer några dagar tidigare!

Maj: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28


Dagens tips
Mitt motto är dagens tips: Låt aldrig det tråkiga i ditt liv sätta hinder för det roliga!



Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback