Johnni B. Goode

God kväll alla!

Startar denna blogg vid sidan av min andra (som jag i princip bara skriver i som en logg-/dagbok). I denna blogg tänkte jag skriva lite om min vardag, hur det ser ut i mitt liv just nu, och om musik, film, och andra allmänt roliga saker.


Först tänkte jag börja med att presentera mig, vem som ligger bakom denna (superintressanta) blogg ;)

Heter Johanna, och är 18 år (08-28-1991) och bor på Södermalm, i Stockholm. Jag går andra året på Frans Schartau's Gymnasium, sam. språk. Jag bor med mina föräldrar och mina två yngre syskon i en femma, men tillbringar den mesta tiden hemma hos min pojkvän Marco. Vi har varit tillsammans i drygt två år (10-02-2008). Jag har även en äldra syster (19-02-1990-29-03-1999) i himlen. Vila i frid, vackra ängel.

Jag äger en liten, grå kanin vid namn Sleaze-Tore (??-??-2007), som jag och min kompis hittade, ute på asfalten vid Mariatorget, i mitten av december 2007. Dessutom äger jag den finaste ponnyn i världen, Humlan (??-??-1997)! Mina bästa vänner heter Mikaela (Mickan) och Josefine (Jöze).

Jag spelar gitarr, och munspel på amatörnivå, och hoppas att jag någon gång ska bli bra på att sjunga! Mina hjältar är Neil Young, Michael Hutchence, Michael J. Fox och Jack Nicholson. I allmänhet lyssnar jag på rock (U2, INXS, Metallica, Springsteen, Young), och ser gärna på komedier, skräckisar eller äventyrsfilmer.

I framtiden vill jag jobba som personlig assistent, bagare, skribent för olika magazines, eller med djur. Min största frsmtidsdröm är att bli singer/songwriter, som exempelvis Dolly Parton eller Lars Winnerbäck.

Det var en snabb sammanfattning om mig!


Idag var jag i skolan, efter att ha varit hemma både måndag och tisdag. Segt gick det, men jag lever! Efter det gick jag hem till Marco och gjorde kokosbollar. Sedan ringde min gamla kompis David (som bor i Uppsala) och sa att han råkade vara i Stockholm, på söder dessutom! Så jag gick ut en timme och träffade honom :) Vi har inte setts sen 2007, helt sjukt!

Nu sitter jag här vid MacBooken och bloggar, har precis ätit och väntar på att få använda den stationära datorn så jag kan spela WoW. Sharyna, lvl 20, trollwarrior, DPS, Agamaggan. Horde for the win! Och både imorgon och på fredag är jag ledig från skolan, härligt värre! :)




Puss&Kram
Johnni


Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback