I will always love you

Godkväll!

Hoppade idag, och jag fick min vita springare Hillman! Min gamla sköthäst, som jag skött om sedan oktober 2003 (tills september 2009, då jag hyrde Humlan). Det gick superbra :) Känner mig heller inte alls lika osäker när jag hoppar längre. Mycket tack vare Nicole och hennes varmblod Miranda, som lärt mig massor och gett mig ett självförtroende inom grenen :) Visst hoppar jag inte gärna högre än 50/60 cm, men det är en god start, eftersom jag inte har någon riktig hoppteknik (än). Får se hur jag utvecklats efter sommaren! Ska på hoppläger på älskade Roo Gård då! Sjätte året i rad som jag åker dit. Världens bästa ställe, utvecklats mer än vad jag trodde var möjligt där! En vecka om året i fem års tid har gett mig den starkaste grunden inom ridningen! Tack!

Hoppövningen idag var i alla fall (tre hinder efter varandra):
1) Hoppa första hindret, räkna galoppsprång, hoppa sista hindret (hinder #2 var ej uppställt).
2) Samma, fast denna gång försöka minska/öka ett galoppsprång.
3) Hoppa första, andra och tredje i följd.
4) Hoppa första, andra, göra en volt, komma på andra igen och hoppa det tredje.

Jag älskar min Hillman!
Lipizzaner/halvblod, 1992, flugskimmel, okänd härstamning





Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback