Never Tear Us Apart

Godkväll!

Igår var det måndag och då rider jag ponnylektion på Ågesta, och då var det dags för hoppning. Fick min älskade lilla Adette (hon är verkligen liten, har jag märkt nu)! Det gick superduperbra, och hon var hur hoppglad som helst :) Hon ville knappt stanna, gick nästan för fort egentligen. Totalt blev det två stopp och ett riktigt dåligt hopp. Men allt berodde på mig - jag är så nervös! Inte för att hoppa, inte längre, utan för att det ska bli fel/dåligt så jag tar andras tid. Har man bara 45 minuter på sig och det är elva andra så har man en tidspress på sig, och jag klarar inte riktigt det. Men som sagt, det gick hur bra som helst förutom dessa stopp :) Det var baar jag som fick spaghetti-ben och då är det inte så lätt att hålla om med skänklarna och driva, haha!

Övningarna vi gjorde var
1) Från H, vända upp strax efter C på ett två-hindersstuds
2) Två-hindersstudset, ett galoppsprång och sen ett till två-hindersstuds
3) Från H, vända en tvär sväng strax efter C och hoppa ett kryss
4) Från M, vända en tvär sväng strax efter A, hoppa ett kryss,
rida på en båge och hoppa ett kryss, ut i vänster varv
5) Från F, vända upp strax efter C, hoppa studsen, ut i höger varv,
vid E vända upp mot räcke (tidigare kryss), ut i vänster varv

Vi hann med väldigt mycket idag, och det var jätteroligt! Har saknat att rida Adette väldigt mycket :)





Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback