Prima(lina) dagar!

Halloj!

I tisdags skrittade jag fram i cirka 15 minuter (utan ryttare då!), och red sen två varv på ridbanan. Igår skrittade jag fram i skogen, med Cotten och hans medryttare, och när vi kom ut ur den (ca 10-15 min) satt jag upp 3-5 minuter och skrittade lite när det var jämnt underlag. Sen hoppade jag av igen och ledde de tio sista minutrarna :)

Idag (torsdag) tog jag rundan "runt" Törnby (13 min) och sen skrittade jag två varv på ridbanan (ett i vardera varv). Bytte varv via snett igenom, eftersom volter är lite för invecklat nu... kanske... Jag vågar i alla fall inte prova än, med tanke på att hon ändå visade (knappt) 1/2 grad vid longeringen!


Idag var även hovslagar-Tony ute och verkade och skodde min hästis (fram). Så nu är min pålle inte öm i fossarna längre :) Haha, Tony hade tydligen verkat och skott en häst ute på Törnby för en tre till fem år sedan, som han trodde var Humlan. Men så var det ju såklart inte, men kanske en bror till Pluttis? ;) Han var tydligen väldigt lik Humlan, inte bara till utseende och kroppstyp, utan även skonings-beteende, melerade hovar och samma "slitningar"! Enda skillnaden var tydligen att den här hästen brukade tappa en framsko, vilket Humlan inte brukar ^^




Primalina?




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback