Wild Honey

Halloj!

Igår gick jag upp halv tio och lät lilla Tore (kaninen) vara ute och leka lite på morgonen innan jag skulle iväg till Roo Gård. Kvart i ett var jag framme vid ridskolan och sen gick jag upp till Kullestallet, där jag mötte upp Lena och Katta. Lena berättade att hon tänkte låta Humlan beta lite innan vi åkte, men det enda som hände var att Humlan hade alla benen i luften och bara sprallade ^^ Positivt är att hon inte såg ett dugg halt ut :) Så vi åkte iväg, från Roo, till Vistaberg (Huddinge). Allt funkade prima, hon var lite nervös i början bara. Men det är ju lite läskigt med en ny plats och nya människor. Hon verkar trivas jättebra, förutom att hagen är alldeles för lerig för hennes del... :P Men vad kan man göra, när vädret bråkar och drar ut på vintern?

Dagens inköp: Svarta fleecelindor, en svettskrapa och ett regntäcke!

Idag åkte jag och min syster ut och fixade med Humlisen! Föst gjorde vi iordningen maten och mockade, och sen var Humlan så taggad på att gå ut så vi gick ut innan vi borstade.. Haha, fick knappt på henne tränset för hon var så glad och uppspelt :P Vi gick ut cirka 20 minuter, och hon såg varken halt ut eller som hon om skulle ha ont :) Dessutom lyssnade hon mycket bättre på mig idag än alla andra gånger, så det betyder väl att hon börjar bli lite lugnare nu :P Sen borstade och pysslade jag och syrran (Magda; Magdalena) om henne i över en timme, och la om lindan på hennes skadade bakben. Sen var det provning av det nya regntäcket, som passar utmärkt, och sen ut i hagen igen. Hoppas solen kommer fram i några dagar frånochmed imorgon så den blötaste leran torkar någon gång :)





Roo Gård, 2005 Foto: Jag
Roo Gård, 2009 Foto: Frida Romar
Törnby Gård, 2009 Foto: Jag




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback