Va du är söt, min kära lilla ponny

Hej!

I måndags var jag ute hos Humlan lite snabbt - trodde jag. Nej, jag fick springa som en dåre för att hinna med bussen till Huddinge. Men jag hann i alla fall! I alla fall, när jag kom dit så mockade jag och fixade all mat. Sedan tog jga in Humlan och borstade av henne. Promenaden tog cirka 25 minuter, och vi hade sällskap av Åsa och hennes ponny Jaffa :) Supermysigt! Det var jättevarmt och gott ute, jag gick i jeans och en luftig, kortärmad tröja :)

Igår var vi ute på en promenad i cirka 30 minuter, och totalt var vi ute 40 minuter, för jag lät henne beta lite här och där :) Innan vi gick ut gjorde jag iordning allt annat (mat, mockning, vattenpåfyllning, borstning, lindning av ben) och då var Bumlis lite ofokuserad så hon klev mig mig höger fot. Haha, förra gången var det vänster, snällt att hon kör med omväxling för min skull :) Älskar min lilla tossiga tokpålle! <3

Idag gick allt superbra, hon stod stilla när jag borstade och hon var tålmodig när jag lindade paddarna (suger på det!!). Men under promenaden var hpn väldigt jobbig. Skulle dra åt en massa olika håll, och tvärstannade för att bara stanna (verkade det som!). Satte sig på tvären, helt enkelt. Men sen fick hon beta lite, och då blev hon genast som vanligt igen :P Haha, hon blev väl purken för att jag pratade i telefon med Nicole och "glömde" bort henne ^^ Puss på mulen!





Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback