I wonder where that fish did go....

Halloj!

Igår var det, som sagt, fullt upp med Humlan under dagen, men på kvällen åt jag påskmiddag med Marcos familj :) Haha, hans pappa är så rolig! Han orkade inte göra lamm, så han gjorde kalkon i stället.... som är mycket mer invecklat :P Nä, men det var typ slut på lamm så det blev kalkon i stället. Tur för mig, jag gillar inte lamm! Senare så gick "A fish called Wanda" på TV4 Komedi, en fantastisk film - behöver jag säga mer än Michael Palin och John Cleese? :)

Idag gick jag upp halv tolv, för att åka iväg till Hööks och inhandla fleecelindor och ett regntäcke till Humlan. Sen gick vi till Elgiganten och mamma skällde ut stackarn i reklamationsdisken. Vad ska han göra åt att datorn är sönder för tredje gången (fjärde unika problemet) på mindre än tre år, och Packard Bell inte vill ge oss pengarna tillbaka?

Jaja, sedan åt vi i alla fall därute och sedan bar det av till Liljeholmen, Trekantens Servicehem, för att hälsa på och fika med världens bästaste farmor och farfar :) Vi stannade där cirka två och en halv timme innan vi åkte iväg. Jag och syrran fick skjuts ut till Humlan. Resten av historien finns under kategorin "Hästar", inlägg "Wild Honey".

Nu sitter jag hemma och dricker te och har lite halft tråkigt. Vågar inte göra så mycket med min dator, eftersom den är knäpp just nu och har startat blue screen flera gånger -.- Senast när jag satt och redigerade i photoshop. Inte roligt alls. Något annat som inte är roligt är att lill-Tore är rinnig i ena ögat :( Baddade det (med koksaltlösning) en gång i fredags, två gånger i lördags, en gång igår och en gång idag. Det ser bättre ut, mindre rött, men det rinner fortfarande. Får väl traska iväg till veterinären om det inte är bättre i slutet av veckan. Det rinner inte mycket, och det har ingen grumlig eller konstig färg. Kan han vara förkyld? Tips, någon?

Dagens tips
Om du råkar vara ute i Skärholmen/Kungens Kurva så passa på; mellan Hööks och Rusta ligger en liten kebab-/pizzeria (minns tyvärr inte namnet). Goda sallader, god (snabb)mat, stora portioner och trevliga anställda! :)




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback