Humlans vecka

Halloj!

Sammanfattar Humlans vecka. Ursäktar min seghet!

Lördag 24/4-10:
Borstade på Humlan ute i solen, och gick sedan 25 minuter med henne idag. Hon var pigg och glad :) Dock var det väldigt rökigt ute för det eldades överallt.... Blä!

Söndag 25/4-10:
Hade "tittrunda" på morgonpasset, så jag gjorde iordning allting på morgonen och sedan bar det av till Ågesta. Red Asprilla! Idag gick det superbra, gaah älskar att rida den hästen! Efter ridningen åkte jag tillbaka till Vistaberg och borstade + tog en 20 minuters promenad med Humlan. Lät henne också beta några minuter, så vi var väl ute nästan en halvtimme totalt :)

Måndag 26/4-10:
Idag var jag ute med Humlan i 20 minuter. Det verkar som hon är lite öm i benet?! Ville vara på den säkra sidan så jag satte på ett stödbandage som hon fick ha resten av dagen och natten. Efter Vistaberg åkte jag till NYA Ågesta! Så fint stallet är :D Skulle dessutom rida Adette, så det kunde inte bli mycket bättre! Ridningen gick lite sådär. Eftersom hästarna var nyinflyttade i stallet så var väl inte koncentrationen på topp hos varken hästarna eller oss ryttare. Så vi gjorde inte så jätte koncentrationskrävande övningar. Adette var lite velig, haha. Hon verkade inte veta om hon skulle var duktig och lyssna, eller sätta sig på tvären och bråka :P

Tisdag 27/4-10:
Idag åkte jag till Humlan på kvällen. Eftersom hon verkade öm i benet igår, så lät jag henne stå idag. Jag åkte på kvällen för jag hade intaget. Fyfan, aldrig att jag kommer våga vara i stallet ensam och ta in dem, nästa fredag! Hästarna är helt... Jag vet inte vad, stressade/stissiga? Det är rätt läskigt att man ska behöva vara själv då, bland massa hästar jag inte känner. Har ingen lust att få en kick i huvudet eller nått...

Onsdag 28/4-10:
Idag gick jag och Humlan ut 30 minuter. Jag gick först cirka 10 minuter och kollade titt som tätt så hon inte verkade ha ont/vara öm i benet. Så verkade inte fallet vara så vi gick lite till. Dock verkade det som, när vi var cirka 10 minuter hemifrån, att hon var öm, igen?! Så idag la jag på en ny linda. Nu får hon ha lindor ett tag för att se om det blir bättre. Egentligen tror jag inte det är någon fara, för då skulle hon protestera. Minns ju själv när jag hade opererat foten... Det gick jättebra att gå de första två, tre veckorna, och sedan blev det ömt och jobbigt. Så då vilade jag foten i några dagar, och sedan kunde jag börja gå igen utan att det var alltför jobbigt :)

Torsdag 29/4-10:
Var helt själv i stallet hela dagen. Humlan var orolig i boxen igen... Varför?! Jag fattar inte vad hon blir stissig av? Borstade av henne i cirka 20 minuter och sedan gick vi ut lika länge. Puss på min sötnos <3




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback