Dorian Gray

Hej!

Idag slutade jag halv tre, åkte hem en timme till min älskling och halvsov + samlade energi (åt lite mellis) innan jag drog iväg till Humlan. Kom hem från Buspållan vid halv sju och sedan dess har jag slappat framför facebook, bilddagboken och hamsterpaj. Så nu var det dags för blogg.se då! Bakade också en smulpaj på granny smith-äpplen för en timme sedan. Mumsi! Tyvärr räckte den inte så länge, för smöret tog slut så det blev bara en liten paj.... På två gottegrisar ^^ För cirka femton minuter sedan kom Carmen förbi och lämnade det nya duntäcket till den nya sängen, och dessutom en mumsig wienerbulle(?) med chokladklickar i och två maränger :D Tack sötis-Carmen! Haft lite fika idag då, men så är det ju lill-lördag + en hemskt mörk och trist dag idag så det är OK. ;)

Igår skrev jag om att jag ville gadda mig, och jag tänkte posta bilder på de motiven jag - hittills - kommit på att jag vill tattuera :) På vilka ställen har jag ännu inte kommit på:

Jungfruns tecken


Metallicas Ninja star


En fe i samma stil som denna


Min systers namn, Katarina
Texten "Don't suffocate on your own hate", från låten "Mediate" av INXS.
En räv, verklighetstrogen (för de är vackra djur och för Michael J. Fox)

Endast fen vill jag ha i färg, av de jag har kommit på hittills. Vad tror ni? Blir det konstigt om man har både färg- och svartvita gaddningar? Eftersom fen inte kommer vara en särskilt stor tattuering, och dessutom bara en, tänkte jag att det ändå skulle funka att blanda.

Nu ska jag iväg och lägga mig i badet och läsa klart morgondagens läxa: kapitel 9 tillochmed 12 i "The picture of Dorian Gray". Den är bra, rekommenderar den till er som gillar poetisk mystik och är hyffsat bra på engelska!

Dagens tips
Planera dina dagar ordentligt så märker du genast att det hinns med så mycket mer än vanligt. En bra start är att använda en almenacka för att skriva upp läxor och aktiviteter. Då ser du direkt att vissa dagar kan man slappa helt och hållet utan att riskera att hamna efter. Dessutom slipper du komma på att "oh shit, jag har spanskprov imorgon bitti" klockan halv tolv kvällen innan. Fast då gäller det att man tittar i kalendern också ;)


WTF, detta blev publicerat, jag dubbelkollade det.... Men ändå så fanns det ett halvfärdigt utkast bara?!




Puss&Kram
Johnni


Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback