You're beautiful

Godkväll!

Igår, innan Humlan var jag på Ågesta och red Asprilla. Herregud så vi arbetade, båda två. Men det gav resultat, otroligt bra resultat. Har nog aldrig känt mig så nöjd efteren lektion på ridskolan förut :) Efter Ågesta var det en snabbis ute hos Humlan. Kom dit och fixade maten, fyllde på vatten och mockade. Sedan blev jag erbjuden att få provrida Marianne's varmblod Nikita Run Free. Hon hade ett jättestort steg. Supermysig att sitta på! Hon lyssnade jättebra och var känslig för både framåtdrivande hjälper och lugnande kommandon :) Enda problemet var att stiglädrena, när de var som kortast, var flera hål för långa. Så, lädrena var i princip lika långa som mina ben när de bara hänger :P Därför la jag upp dem framför sadeln, eftersom det ändå inte gick att rida lätt utan att jag tappade dem. Hahahaha, det var som att åka karusell :D Steget var som sagt väldigt stort, och jag är ponnyryttare. Vilken omställning liksom! Trodde ärligt talat att jag inte skulle klara av att sitta kvar, men jag lyckades trava runt en stund! :) Red i cirka 15 minuter, och sedan gick jag direkt till Humlan och så tog vi vår dagliga promenix. Vi gick cirka 20 minuter.

Idag var jag ute hos Humlan och mockade och fixade mat. Sedan tog jag ut henne ur hagen och band upp henne ute i solen, där jag lät henne äta sitt mellis-mål och så pysslade jag om henne. Utsatte henne för ett test igår; gå utan linda över (det numer läkta) såret. Så jag kollade hur "såret" såg ut... Likadant! Hon behöver alltså inte lindorna längre :) Kommer sätta på en om jag vet att det ska bli blött/geggigt ute, men annars är det superbra; hon kliar inte upp det eller så :) Promenaden tog cirka 25 minuter idag, och så fick hon beta i cirka fem minuter = totalt 30 minuter ute ;) Min finfina lilla Humla. Jag älskar dig! Efter stallet, åkte jag vidare till nästa stall - ridskolan. Där red jag Adette, ett brunt C-ponny sto med delat humör :P Ibland vill hon inte alls, och ibland bjuder hon som bara den. Men det spelar ingen roll vilket humör hon är på, hon är fantastisk i alla fall! Svårriden, men absolut inte omöjlig. Därför känns det så jättebra när jag märkte att hon började trampa under sig och slappna av i kroppen idag :) Tyvärr lite liten för mig, längdmässigt, annars skulle jag slå till och köpa henne. Hon är en perfekt en-manshäst, med en person som lägger väldigt mycket tid på, och uppmärksammar, henne. :)




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback