April 19, 2010

Godkväll!

Igår vaknade jag tio, åt frukost, åkte till Ågesta och red. Sedan var det snabbt iväg till buss 742, och åkte till Huddinge station där jag gick vidare till Vistaberg och Humlan. Efter Humlan hämtade pappa upp mig och så åkte vi till Hökarängen och åt, och sedan direkt till Tallkrogen och delade ut info från Familjebostäder till de som bor i FB's hus. När vi var klara med Tallkrogen åkte vi till Gubbängen och tog några hus till där. Vi började vid halv fem, och åkte från Gubbängen strax innan sju.... Snacka om motion, haha! :) Sen åkte vi hemåt och då var det till att fixa Tore's öga. Som tur var hade vi koksaltlösning, nål och spruta så det gick snabbt och smidigt. Jag menar, då slapp jag slösa tid på att koka lösningen, och Tore slapp en massa krångel om jag skulle tagit en bomullstuss och droppat lösningen i hans lilla öga. Gjorde samma sak igår också, och ska göra det imorgon. Är det inte bättre på onsdag så ska vi gå och kolla upp ögat. Det är mycket mindre rött och rinner inte lika mycket nu i alla fall, men det är ju fortfarande en liten del av problemet kvar. I alla fall, sedan hoppade jag in i duschen, torkade håret, klädde på mig och åkte till Matias och Sanna, där jag var bjuden på middag :) Matias är Marco's bror, Sanna hans flickvän. Jag kom dit strax innan halv nio och gick vid elva. Även Carmen, Älskling's mamma var där :) Hm, men Marco då? Han dygnade dagen innan, den lilla smartisen, så han sov. Hihi! Jag älskar dig, Marco André Padin Varela <3

Efter middagen träffade jag Älskling för första gången denna helg, förutom en timme runt klockan sex-sju på fredagen. Jag som är så van vid att träffa honom massor ^^ Vi hade det mysigt, och jag malde på värre än en mjölare från 1800-talet. Kontentan: vi somnade sent :P Så idag vägrade jag gå upp, och struntade i första lektionen... Men Marco lyckades övertala mig att gå på nästa lektion, så jag kom iväg i alla fall. Efter skolan gick jag och Marco och köpte middagen (som åts upp för inte så länge sedan): fiskrulle med mos! Så j*vla gott :D Efter "shoppingen" åkte jag till Humlan, och sedan åkte jag direkt till Ågesta från Huddinge station, med 742an.

Nu har vi precis ätit våra mumsiga fiskrullar, och kollar på "Roast på Berns" :) Ikväll ska jag försöka somna i tid, så jag orkar gå på franskan imorgon bitti. Hahaha, lycka till...!

För att veta mer om Ågesta och Humlan, kolla under kategorin "Hästar".


Dagens tips
En kram om dagen, så blir man glad&pirrig i magen! Hihi, jag är kärleksfull idag :)



Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback