Everybody get up, singing 1, 2, 3, 4, FIVE will make you get down

Hej!

I måndags skrev jag matteprov och åkte sedan direkt till Humlan. Det var ingen ridning då, eftersom jag skulle på studentskiva :) Kvällen började med att jag och min kompis Joanna tog lite fördrinkar och så sminkade hon mig (hon är superduktig på det, gaaah, är så avundsjuk!), och lekte med hennes syrras vovve Joey! En papillon/chihuahua-blandning, så jävla söt!! :D I alla fall, sedan bar det av til Zinkens t-bana och så åkte vi till Östermalmstorg, för att gå till Pure. Väl där trodde vi att vi att vi skulle ha skittråkigt, för ingen av oss är dans-/clubmänniskor. Dessutom hade vi bara råd med en öl var, så vi var heller inte fulla nog att gå ut på dansgolvet :P Men medan vi satt där, och drack öl och 5ive's låt "Everybody Get Up" (nostalgi) spelades, så insåg vi att vi måste ragga upp två kllar och föröska få oss gratisdrinkar om vi skulle våga oss ner :P Det gick inge vidare, men när vi stod med en annan kompis i baren så kom två killar fram till Joanna, och sedan mig och hälsade. Det var ju klart att de inte hade pengar, jag menar de har inte högre studiebidrag än oss så de var väl lika fattiga som vi ^^ Sen tyckte de att vi skulle dansa, men vi tackade nej. Sen gick vi tillbaka till tråkigheterna. Funderade på att gå hem faktiskt. Men vi gav det en chans. Då fick vi syn på Honom - med stort H - Schtekarn'! Sedan flöt allt på. Vi gick ner på dansgolvet och härmade honom och hade hur kul som helst, och när vi väl kommit igång så var det inte så farligt. Senare kom killarna från baren igen, och så dansade jag med den ena av dom, Alex hette han, och någon stekarkille raggade upp Joanna. Hahah, gud vad roligt jag hade denna kväll! :) Vi var kvar tills det stängde. Sista dansen gick, Scorpions - Wind of Change, och sen var det snabba steg mot garderoben. Sista tunnelbanan hade redan gått och vi hade ingen lust att gå hem mitt i natten. Typiskt nog bygger dom i stan, så busshållplatsen vi gick till hade flyttats (öh, bussrutterna hade lagts om) så den bussen vi behövde åka med gick någon annanstans. Så vi mutade en taxichauffeur (stavning?); 100 kr till Södra Station. Han ville ha 200 egentligen, minst 150. :P

Kom inte i säng förrän cirka tjugo över fyra... Skola dagen efter gick ju sådär. Snarare dåligt! På tisdagsmorgonen vaknade jag flera gånger, av mamma, pappa och min väckarklocka, men somnade också om hela tiden. Till slut försökte jag inte ens orka gå upp. Så tisdagen tillbringades hemma i sängen, hos Bumlan och sedan hemma hos Älskling :) En latisdag! Iofs tog jag ut en extra latisdag idag, då jag sket i skolan och sov till tolv. Men sista lektion gick jag på, ville inte svika min grupp när det var redovisning (uppspelning av egna låtar). Sen åkte jag till Humlisen direkt efter skolan, och nu sitter jag hemma och ska strax ut och handla mat så jag kan göra lite middag :) Sedan måste jag läsa, "The portrait of Dorian Gray". Ska ha läst klart t.o.m. kapitel 8 imorgon, och jag är på 5. Hehe!


Dagens tips
Hum... Känner mig inte så kreativ idag. Har inga tips idag.... Tråkig jag är :( Eller... Detta får duga: om ni träffar någon som ni verkligen vill hålla kontakten med, se till att fråga om nummer, facebook, msn eller liknande, för det är så himla störande dagen efter när man ångrar att man inte gjorde det! Och se till att vara tydlig, så det inte blir missförstånd eller att du/han/hon glömmer bort vad den andre sa.




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback