Working on a dream

Halloj!

Igår var Humlis extra galen... Fick binda upp henne, eftersom jag inte hade lust att få en spark. Hon brallade runt i boxen rejält, tokan! På promenaden var hon som vanligt igen. Vi stannade två gånger, och inget konstrande! Hon stod snällt kvar tills jag sa åt henne att gå. =D Min duktiga lilla Humla! <3 Vi var ute i cirka 25 minuter =)

Idag hade Humlan halm i boxen, när jag kom till stallet. Såg inte det förrän jag släppte in henne för att borsta. Hoppas jag inte får betala för det, för jag har inte bett om det. :S Har ändrat hennes foderstat, eftersom jag märkte att hennes mage knorrade hela tiden. Förutom lite mer hö och halm, får hon även en extra fodring varje dag (det ingår bara tre här i stallet). Så nu äter Skruttan:

Morgon (8:00-9:00): 1 kg hö, 3-4 morötter (inne), och 0,5 kg hö, 1 kg halm (ute)
Lunch/EM (14:00-15:00): 1,5 kg hö, 1 kg halm
Middag (17:00-18:00): 1,5 kg hö, 1 kg halm (EXTRA-FODRINGEN)
Kväll (20:00): 3 kg hö, 1 kg halm, 3-4 morötter

Totalt: 7,5 kg hö, 4 kg halm, 6-8 morötter

Skulle vilja att lunchen kunde ges senast 13:00, så hon inte får så mycket fodringar så nära inpå varandra =/ Tyvärr är det Morgon, Lunch/EM och Kväll som är de kollektiva passen. Hoppas mina rutiner fungerar, för annars kan vi inte stå kvar där. Min pålle måste äta fyra gånger om dagen, dels för att hålla henne sysselsatt nu när hon går ensam i en lerig sjukhage och blir så otroligt uttråkad, och dels för att hon blir för hungrig om hon ska vänta så länge mellan passen.

Just nu har jag en plan för oss. Hoppas bara alla parter klickar, så blir det perfekt! =) Älskling <3

Dagens promenade funkade i alla fall utmärkt! Vi var ute precis 30 minuter. Vi gick över flera tele-brunnar; *klonk, klonk* - ingen reaktion alls. Sedan gick vi bakom en tomt där en motorsåg var igång för fullt och kapade träd; *vrrru* - ingen reaktion alls. Och till sist, efter att ha tuggat i sig lite mer av den totalt barravsaknade julgranen som vi stöter på varje promenad, så låg det en stor, grön presenning och blåste lite lätt i vinden; *prassel, prassel* - en svag reaktion (stannade till) och sedan var det inga problem att gå förbi den. Min superduktiga, lilla tjockisponny! :D<3



Puss&Kram
Johnni


Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback