There is a tomorrow

Godkväll!

Idag red jag och sen bar det av till Humlisen. Vad som hände där kan ni läsa under inlägget "Good and Bad Times" under kategorin "Hästar". Efter det övningskörde jag hem (mamma skjutsade ut mig och stannade kvar tills att var klart). Det gick superbra! Fick en tvärnit på 70-vägen, men det var bussens fel... Föraren åkte förbi hållplatsen, och stannade ungefär en busslängd längre bort. Alltså, mitt på vägen! Antagligen var han/hon inte uppmärksam på att en person hade plingat. Har hänt mig flera gånger, att folk ropar "hallå, du skulle stanna här!!" Sjukt egentligen. Som bussförare har man ju ändå ett stort ansvar, både som "transporterare" och medtrafikant. Jaja, nog om det, tillbaka till min övningskörning! Allt annat gick bra. Jag lyckades till och med fickparkera på första försöket denna gång! :) Hoppas detta sitter i, så jag kan gå och skriva teoriprovet och göra min uppkörning snart!

Ikväll har jag bara tagit det lungt. Eller, jag har tvättat och kollat på TV. Men det är lugnt ^^ Strax ska jag dammsuga mitt och Älsklings rum, och efter det ska jag göra mig iordning för natten. Det är ju tyvärr måndag imorgon, och det är inga lov. Nejnejnej, jag vill inte tillbaka till skolan! Men en bra sak är att imorgon är det Kärrtorp MP3's studentskiva, så det blir party och skoj imorgon kväll! Så det är ju inte totalt skit att det är måndag imorgon :)

Dagens tips
Om det känns segt, allt är tråkigt, jobbigt eller liknande. Försök hitta en sak, stor som liten, speciell som vardaglig, men fortfarande en sak som du kan se fram emot. Då känns morgondagen plötsligt aningen lättare :)



Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback