Oh, vilken härlig dag!

God midnatt!

Var som sagt på Törnby i fredags till igår. Vaknade halv elva och gick upp, hjälpte Nicole med lite småsaker och åt sedan frukost. Direkt efter frukosten var det fikadags :D Marianas fantastiska kaffe och arraksbollar, yummie! Sedan hämtade jag Helenas islänning Mökkvi från hagen, för Nicole och Anders skulle ut på skogstur med vovvarna så då slog Nicole två flugor i en smäll och lät mig rida honom, så sparade hon lite tid. Sen vet hon att jag älskar att rida honom så hon var snäll också. :) Jag red barbacka, mest skritt men också lite tölt och trav. Var aldrig riktigt något bra ställe för galopp förrän på slutet, och då var det Nicoles tur att ha lite skoj ^^ Men jag tog en liten galopp på ridbanan, innan jag avslutade honom med lnågra varv skritt utan ryttare :)

Sedan åkte jag ut till Humlan. Igår var hon väldigt stressad av någon anledning... Iofs blåste det en hel del så hon hörde säkert en massa prassel och sånt som inte jag riktigt uppfattade. Promenaden började fint, men plöstligt ville hon inte göra någonting. Efter ett tag släppte det, som tur var, och så blev det normalt igen. Kunde inte rykta henne ordentligt eftersom hon bara stressade runt som jag vet inte vad. Men jag fick bort all lera från benen och lyckades borsta någorlunda i alla fall. Promenaden tog cirka 30 minuter :) Sedan smörjde jag tränset, och så fick jag skynda mig till bussen. Hann inte smörja ena tygeln om jag skulle hinna med bussen, så den får jag ta på måndag, eftersom jag inte kommer hinna idag :P





Puss&Kram
Johnni


Kommentarer är kul att få :)
Postat av: Mickan

Hej :D Bra blogg ju! vore roligt om du orkade lägga in fler bilder också! Och dagens tips är jättebra :) haha

2010-04-18 @ 20:00:02

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback