Lugn dag :)

Hejhopp!

Idag har jag varit i skolan. Jag kom sex minuter sent och fick inte komma in på lektionen... Bara för att bussen fastnade vid alla rödlysen utom ett! Det är inte mitt fel ju, ska jag ta hänsyn till att jag ska ha sådan otur kan jag lika bra sova utanför skolan för att inte bli sen! Får alltid höra att jag ska ta en tidigare buss.... Men har man otur så har man! Så medan jag satt och pluggade spanska i korridoren, kom en va de "nya" kamratstödjarna fram till mig och pratade lite. Det behövdes, hade suttit i min emo-tystnad och pluggat i nästan en timme tydligen :P I all fall så blev jag bjuden på en kopp varm choklad, tacktack! :) Men det resulterade i att jag missade lektionen efteråt, för trötta jag kopplade inte riktigt varm chocklad och plugg till att jag var i skolan, utan att jag mer gjorde läxor på min fritid.... Så jag fick skäll va min mentor, som råkade gå förbi. Men då hade det redan gått trettio minuter i alla fall, så palla tjafsa ens. Men han ville väl det?! Åt sedan lunch och hade engelska. Drog till stallet direkt efter skolan :)

Efter stallet tog jag pendeln hem, lämnade va en kasse med kläder och mötte sedan upp Jesper vid Mariatorget :D Vi lärde känna varandra i februari förra året, då vi möttes i en biljettkö. Dock inte vilken biljettkö som helst, utan våra älskade U2-biljettkö, utanför Globen. Samma gäng som var först i kön åkte också ner flera dagar innan konserten på Ullevi, och tältade. Vi lyckades åka från ett fint Stockholm, till ett dränkt Göteborg. Eller, det hade tydligen varit jättefint väder tills vi kom dit. Typiskt, bara för att jag var med som det hände, kan nästan lova det! :D I alla fall, back to the story, vi gick en promenix från Mariatorget till stan och sedan var det dags för mig att dra mig hemåt, och Jesper för att träffa sina kompisar :) Men vi var ute drygt en timme i alla fall! Härligt väder idag, när det vill sig! Ibland har himlen haft lite beslutsångest, tror jag :) Spöregn, och två minuter senare är det klar sol.

Nu är det strax tid föra mig att ta på mig ytterkläder och dra ner till 4ans buss. För ikväll ska jag ut till Färingsö, till älskade Törnby! :D Det är en bit att åka, och tar en stund, så jag får inte missa min tunnelbana i Fridhemsplan ^^ Uppdaterar imorgon hur kvällen blir :)


Dagens tips
Se alltid till att du har god tid på dig, för då har du lagom tid på dig om du skulle bli lite sen ;)




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback