Ledsen och irriterad

Hej!

Kom till stallet strax innan fem, och började med att ge Bumlisen sin middag och borstade av henne. Leran i hagen har börjat torka så pass att halva benen inte är totalgeggiga, så jag fick bort det mesta :) Sedan fixade jag maten, satte jag på en ny benlinda, fylldepå vatten och gick ut. Vi var ute drygt 20 minuter idag bara. Vädret hade slagit om, så det var inge roligt att promenera idag. Tror inte Humlan var så pigg på det riktigt heller, hon verkade inte så framåt som hon brukar. Sedan var det i alla fall ut i hagen, mocka boxen och hej då.

Hade lite bråttom hem! Klockan var strax innan sju, och jag skulle vara vid Eriksdal, ombytt och uppfräschad, klockan åtta. Kom försent såklart, men jag försökte i alla fall komma i tid. Tog tåget 19.17, från Huddinge så det var inte det som var problemet. Anledningen var att jag var tvungen att gå hem emellan och kolla igenom stallkontraktet. Känner att jag gjorde ett dåligt val, vad gäller stallplats. Borde kollat igenom reglerna en extragång. Samtidigt känner jag att det har ändrats, från det att jag kollade i början på mars, till det att vi kom i början av april? Som att upplägget av rutinerna och så inte är desamma?

Åh, vill verkligen tillbaka till Törnby, älskade plats! Men nu säger mamma nej... Eftersom det blir dubbla hyror i två månader. Men eftersom det inte står någon uppsägningstid i kontraktet, borde jag inte behöva betala?! Alltså, åh, önskar jag hade lite pondus, att jag vågade stå upp för mig själv. Men jag känner mig som en dålig människa då. Just nu står det mellan att stå kvar där vi inte passar in, och fortsätta som vanligt, eller flytta till Törnby och då betala dubbla hyror. Men, eftersom det inte står någonstans att vi ska betala för två månader, kan hon inte kräva oss på pengar... Det är ju hennes kontrakt! Men i alla fall, om jag nu struntar i att betala och hänvisar till kontraktet, så har jag det på mitt samvete. Man kan ju vara artig, och betala ändå, faktiskt. Men gör jag så, fuckar sig mina planer. Helvete. Beslutsångest till max! Kan ju faktiskt ansöka om ledigt från skolan i två månader och jobba till mig pengar som jag betalar till mamma i efterskott... Men då är det bara ett problem (som råkar vara stort): var i helskotta får jag tag på ett jobb?? Funderar på Ågesta.

Gaaah, orkar inte ha häst just nu!! Trodde det jobbigaste skulle vara att alltid vara uppbokad, att alltid ha en och samma prio numero uno, men nej... Långt ifrån så. Det jobbigaste är alla j*vla konstigheter med stall och hästfolk. Varför ska det vara så svårt?! Fuck inackordering. Fuck it. Jag bygger mitt egna på gården snart!!!!



Bajs&Kiss
Johnni

Kommentarer är kul att få :)
Postat av: saschalinnea

aah, jag kunde inte sagt det bättre själv. Det jobbigaste med att ha häst är alla konstiga hästmänniskor som vet bäst, och alla pengar man ska trolla fram. hatar inackorderingsstall.

2010-04-24 @ 08:27:28

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback