Långa dagar

Hej!

Igår (torsdag) var jag i skolan hela dagen... Duktig! 9:30 till 16:00, och sen direkt till Humlan. Kom hem sent. Fyfan vad trött jag var... Orkade inte blogga, minns knappt vad jag gjorde. :P

Idag (fredag) var jag också i skolan hela dagen! Så jag har både varit på franskan igår, och spanskan idag. Helt otroligt, hur fan jag lyckades. Orkar inte med dessa lektioner. Så sega och onödiga. Blir bara rastlös och slösar energi som jag behöver på senare, viktiga lektioner. Hum, iofs kanske språken är viktigast med tanke på att jag går språklig inriktning, men det verkar inte finnas en endaste normalfuntad språklärare i min skola! Varenda en har något problem med sig själv..... Uppfattar jag det som! Jaja, ett år kvar snart... Och då är det mycket projektarbete så knappt några vanliga lektioner kvar innan studenten, om man kan tänka så.... Längtar!!!

Kom hem ganska sent från stallet idag också, i alla fall för att vara fredag. Hade tänkt köpa ett bett och en mössa till Humlan, men det slutade med att jag och Marco satte oss på subway och åt, sedan gick vi till Lidl och köpte gottgott, och sedan tvingade jag honom att ta en promenad med mig hem... i stället för att ta 43ans buss som går precis utanför, och som stannar väldigt nära hemma ;P

Imorgon ska jag, Sanna och Carmen till IKEA! Udnrar vad jag har där att göra egentligen... Har inget hem att inreda eller pengar att inreda för. Men det är roligt att kolla runt ändå! :)

Dagens tips
Välj ett belopp som du lägger undan varje månad, exempelvis 150 kr. På ett år har du plötsligt 150*12 = 1800 kronor till godo att shoppa loss för på exempelvis mellandagsrea, säsongsreor, (när säsongens kläder "ska bort"), "allt ska bort". Eller som du kan lägga på kanske en resa? :) Ja, vad som helst egentligen!



Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback