Good and Bad Times

Godkväll!

Idag red jag, efter två veckors uppehåll pga påskhelger och sånt! Jag fick min (inte så) lilla bebis, Charina! Det gick superbra, och Anna (min ridlärare) sa att "det såg fint och hemvant ut. Det måste vara kemin mellan er som gör det", för hon vet att jag bara ridit henne några få gånger under tre år.  Åh, jag blir så glad! Älskar den hästen, älskar Anna! En av de bästa jag ridit för i hela mitt liv! Sarah (min gamla, nu mammalediga, ridlärare) också :) På lektionen idag gjorde vi i alla fall skänkelvikningar på olika spår och övade en del på ställning/böjning.

Efter ridningen fick jag skjuts ut av mamma till Humlan! Hon var med mig dit ut. Promenadne idag tog cirka 30 minuter. som igår :) Men jag blir sur faktiskt. Jag berättade ju om Humlan's foderstat igår, att jag gjorde om den. Vad jag inte sa (eller det kanske jag gjorde?) var att hon ska numera få sin kvällshalm i ett hönät, så hon kan pilla med det. Jag tänkte att jag skulle vara lite juste mot kvällsfodraren så jag hängde in nätet i boxen. Men, oj, vilken dumt val! När jag kommer idag så har hon inte fått sin kvällsmat!!! Min ponny har levt på 1 kg halm under tolv timmar! Och inte nog med det, hon fick också morgonpåsen med texten utei boxen, och påsen som hänger precis bredvid hennes box, med texten Humlan morgon INNE fick hon inte alls. Och igår hade hon på sig regntäcket hela natten, inomhus..... Regnar det inne, eller? Usch... Min stackars lilla tjej. Vi har stått här en vecka och det har redan blivit massa slarv. Får se om allt blivit rätt imorgon då.




Puss&Kram
Johnni


Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback