Baby love

Hejhopp!

Idag har jag varit i skolan. Slutade tolv. Onödig dag, yay! Gick hem en timme och sedan åkte jag till Humlisen. Tanken var att byta om, men alla mina strumpbyxor, kjolar och byxor var hos Marco - utom ett par gamla pyjamasbyxor, men det kom inte på fråga att använda! Så, jag åkte iväg med dagens klädsel; leopard-topp (H&M), svart bomullsrock (H&M) och - det mest exemplariska för en dag i stallet - ett par vita jeans (Tiger) ^^ Men jag lyckades ta mej tusan hålla dem så pass rena att jag skulle kunna använda dem imorgon också. Vill vara noga med att påpeka att det kommer jag inte göra bara för att jag sa så :P I alla fall, tillbaka till Humlan. Jag kom strax efter att hon fått lunch, så jag mockade, fyllde på matpåsarna/-hinkarna och mockade. Lassade ur lite extra idag och kastade sedan in en till torvbal, så nu är boxen lite fräschare :) Idag borstade jag henne utomhus, i den härliga solen. Och hon stod stilla, lite otålig mot slutet av ryktningen, men väldigt lugn. Duktig tjej jag har! Sedan gick vi en powerwalk, haha, fick dra ner tempot lite då och då för hon smygökade. Men efter cirka tio minuter lugnade hon ner sig, och så fick hon beta någon minut. Totalt var vi ute 25 minuter, men själva promenaden var drygt 20 minuter. Sedan var det ut i hagen med Pållan, och kolla så det fanns vatten, ställa in alla saker i skåpet och sedan gå hemåt. En riktigt härlig dag i stallet, men så var vi helt ensamma också så Humlan stressade inte upp sig :) Jag älskar min ponny massa-massa-mass(a)-vis! <3



Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback