<3

Hejsan hoppsan!

Tänkte uppdatera lite mer detaljerat om Humlan :) I tisdags var vi ute och gick 20 minuter. Vi gick samma väg som vi brukar. Hon lyssnar jättebra! Inget nytt egentligen, förutom att hon lyssnar ännu lite bättre. Igår borstade jag ute, men det var lite halvdumt gjort... Hästen stod inte stilla i mer än två sekunder åt gången, då hon hade någon slags grundlig radarsökning av gräs, kottar, små höstrån etc etc och mumsade i sig allt hon fick syn på som var ätbart i hästväg. :P Tillslut blev hon i alla fall färdigborstad och när jag sen skulle tränsa så var hon helt till sig, då hon fick syn på en riktigt smaskig gräsplätt... Så hon lyckades paja nosgrimman, så nu har vi ingen sådan.... You go, girl! -.- :P Men promenaden gick jättebra i alla fall! Vi gick en ny väg, förbi alla husen. Halsvägs mötte vi en liten tjej på cykel som var hur gullig som helst. Så vi stannade(!!!) och pratade lite. Humlan stod fint stilla, inte så länge innan hon började trampa runt, men hon lyssnade på mitt kommando och försökte inte dra iväg som en stark oxe :) Tjejen klappade henne också, och det var mysigt, tyckte Humlis! När vi kom tillbaka tog jag in henne i boxen och ryktade och satte på en ny benlinda.

Hittills är det enda hon blivit rädd för en gammal moped (som låter hur mycket som helst så inte så konstigt) och en av tjejernas stora, vita pudel... Scheisse, vad skraj hon blev, stackarn. Hennes ben stod åt alla fyra hållen :P


Foto: Rose-Marie (Roo Gård, 2007)
Foto: Rose-Marie, Roo Gård 2007

Jag älskar dig, Bebis-Humla <3




Puss&Kram
Johnni

Kommentarer är kul att få :)

Kommentera gärna!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:


Din blogg:


Kommentar:

Trackback